Garantianspråk: Steg-för-steg-instruktioner

Upptäckte du en defekt under garantiperioden? Vi beklagar det eftersom det inte överensstämmer med våra kvalitetsstandarder!

För att lösa problemet kan du självklart kontakta din återförsäljare – eller alternativt kontakta oss. I det senare fallet krävs bara fem enkla steg för att få en ersättningsprodukt:

1. Förpackning

Förpacka lampan säkert för transport. Använd originalförpackningen om du fortfarande har den kvar. Vira bara några tidningspapper runt lampan för att ge den ett visst skydd.

2. Skicka med kvittot

Skicka med kvittot eller fakturan i förpackningen (antingen originalet eller en kopia) om du fortfarande har dem kvar.

3. Lägg med ifyllt reklamationsformulär

Lägg med det färdiga reklamationsformuläret (eller ett läsligt skrivet brev som innehåller din adress, telefonnummer och en kort beskrivning av problemet) i förpackningen.

Ladda ner: Kundens reklamationsformulär (PDF)

4. Förslut förpackningen och adressera den

Förslut förpackningen och adressera den till oss. Du hittar returadressen under ditt land i denna lista. En adressetikett finns här:

Ladda ner: Adressetikett (PDF)

5. Skicka förpackningen

Skicka förpackningen till oss – använd rätt porto. Vi kommer att ta hand om problemet så fort som möjligt!

Har du frågor? Vi hjälper dig gärna. Skicka bara e-post till: automotive-service@osram.com.